Niniejsze miejsce jest kontynuacją bloga, znajdującego się pod adresem www.ptasznie.blox.pl. Wszystkie wpisy znajdują się także na stronie >www.sites.google.com/site/ptasznie/

poniedziałek, 20 września 2010

Ptaki jak ferrari

Tytuł postu zaczerpnąłem z artykułu, do którego odniosę się za chwilkę. Temat natomiast bliski chyba każdemu, bo wszyscy znamy te ptaki, ale nie wszyscy je kochamy.

I o tym nie kochaniu chciałem. Ostatnio zaobserwowałem kilka padających, powoli umierających gołębi. Nie wiem czy ktoś zrzucił z balkonu jakąś trutkę, czy to naturalna śmierć. Faktem, że kilka takich ptasich zwłok znalazło się w moim otoczeniu (czego wcześniej nie bywało). Balkonowego dokarmiania ptaków zwolennikiem jestem. Wolałbym jednak by robić to w miejscach, gdzie innym życia utrudniać nie będziemy. Może ten nie zadowolony, któremu sprzątanie zbrzydło, a lenistwo zasmakowało, paskudnie się zdenerwował?

O kochaniu świadczy natomiast zachowanie gołębiego partnera. W tym wypadku był to samiec. Kilkanaście godzin przebywał w pobliżu swej konającej wybranki, chodził koło niej, czasami nadepnął, na chwilę odlatywał, zaraz wracał. W pobliżu była gołębia publiczność, czy raczej ptasi żałobnicy. Przyglądali się tylko. Tak toczyło się do wieczora. Wraz ze zmrokiem samica została sama, nie dane mi było zobaczyć czy jeszcze się ruszała. W każdym razie następnego dnia już na pewno nie i towarzystwo już się przy niej nie pojawiało.

O tym by się przekonać do tych ptaków, podobnie jak autorka tekstu, trzeba tenże przeczytać. Polecam.

4 komentarze:

Nasze Zwierzaki pisze...

i ja miałam smutną przygodę z gołębiem, co opisałam 22 lipca br.
Są ludzie, którzy gołębi nie znoszą. Moja bratanica ratowała (z powodzeniem) gołębia i trzymała go tymczasowo w piwnicy. Doniesiono na nią do administracji, przyszła wysoka komisja i gołębia nakazała eksmitować

Paweł pisze...

@darmozjady
pamiętam tamtą notkę

krogulec14 pisze...

I niby o tak zwyczajnym ptaku artykuł... A tu proszę, proszę :)

Paweł pisze...

@krogulec
a jednak nie tak zwyczajny ptak :)